TAGS

    Colette Review

    11/10/2018 • 21:09
    Colette Review
    • shares

    Η μεταμόρφωση της Colette.

    Σπανίως βλέπουμε την Keira Knightley σε ταινίες και τα τελευταία χρόνια οι εμφανίσεις συνήθως θα είναι σε ταινίες εποχής. Δεν σπάει ούτε φέτος λοιπόν την παράδοση, με τη νέα βιογραφική ταινία Colette από τον σκηνοθέτη Wash Westmoreland (Still Alice).

    Η Keira Knightley ενσαρκώνει την εμβληματική Γαλλίδα συγγραφέα της αβάν γκαρντ, Colette, που μέσα από το έργο της έγινε σύμβολο της γυναικείας χειραφέτησης κατά τον 20ο αιώνα. Ο γάμος της με τον συγγραφέα Ανρί Γκοτιέ Βιλάρ την απομάκρυνε από την απλοϊκή ζωή της επαρχίας και την εισήγαγε στη θορυβώδη ζωή του Παρισιού, όπου και ανέπτυξε το συγγραφικό της ταλέντο μεταξύ άλλων. Τα πρώτα της βιβλία εκδόθηκαν με το ψευδώνυμο του άντρα της "Willy" και έγιναν ανάρπαστα. Εύστροφη, δυναμική και γεμάτη αυτοπεποίθηση, η Colette δεν ήταν μόνο μια χαρισματική συγγραφέας, ηθοποιός και δημοσιογράφος, αλλά και μια πρωτεργάτρια του φεμινιστικού κινήματος που αγωνιζόταν για τα δικαιώματα της γυναίκας σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία.




    Η ταινία μας εξιστορεί τη ζωή της συγγραφέα Sidonie-Gabrielle Colette και τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε σε προσωπικό και εργασιακό τομέα, σε μια εποχή που δεν αναγνωριζόταν η θέση των γυναικών πέραν από συζύγου και βοηθού. Στο "Colette" βλέπουμε τη μεταμόρφωσή της από μια δειλή κοπέλα, στην εξερεύνηση της σεξουαλικότητάς της, στην αγάπη της για τη σκηνή του θεάτρου, πέραν της συγγραφής, και το πώς κατέληξε να πολεμάει για τα δικαιώματα των βιβλίων της. Είναι εμφανές ότι εκτός από μία βιογραφική ταινία – που εξαρχής το είδος έχει το στίγμα του για το βάρος και τη σοβαρότητα που κουβαλάει, αν και στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι αρκετά εύπεπτο – έχουμε και ένα φεμινιστικό φιλμ, το οποίο όμως πολύ σωστά δεν προσπαθεί να σε διδάξει. Το "Colette" σου δείχνει τα γεγονότα, με όλη την ιδιαιτερότητα τους, χωρίς να δίνει επίτηδες βαρύτητα στη δυναμικότητα και τη θέση που θα έπρεπε να έχουν οι γυναίκες, αλλά απλούστατα παρουσιάζοντας ποια ήταν η Colette και οι σχέσεις της.

    Είναι συνηθισμένο οι ταινίες εποχής να χαρακτηρίζονται από πανέμορφη φωτογραφία, και το “Colette” δεν μένει πίσω. Μιλάμε για μια σκηνοθετικά άρτια και πανέμορφη οπτικά εικόνα, που παίζει πανέξυπνα με τα χρώματα του περιβάλλοντος και πώς αντιπροσωπεύουν την Colette. Πάντα υπάρχει μια χρωματική ψυχρότητα όταν βρίσκεται στο ίδιο της το σπίτι, που είναι σχεδόν σαν μια φυλακή που δεν μπορεί να δραπετεύσει, δίπλα σε πιο πολύχρωμες και ανοιχτές τοποθεσίες στις οποίες είναι περισσότερο ο εαυτός της.




    Η Keira Knightley έχει κάνει τους ρόλους εποχής παιχνίδι της, ζει την Colette σε όλο το μεγαλείο της, παρουσιάζοντας με απίστευτα μεγάλη επιτυχία και ευκολία, τη μεταμόρφωση της από μια πιο δειλή κοπέλα σε μια γυναίκα που βρίσκει τον εαυτό της και δεν φοβάται να δείξει αυτό που είναι. Η εμφάνιση της, οι κινήσεις της και το βλέμμα της αλλάζουν μαζί με την Colette ενώ προσπαθεί να βρει έναν τρόπο να πάρει το πάνω χέρι στη ζωή της και να την εκμεταλλευτεί στο έπακρο.

    Δίπλα της έχουμε τον σύζυγο της Dominic West ως Willy, σε μία από τις καλύτερες ερμηνείες του ηθοποιού, έναν απίστευτα ιδιαίτερο χαρακτήρα που μισείς, γελάς μαζί του αλλά και λυπάσαι. Ενώ αγαπάει την Colette, και της δίνει ελευθερίες όπως αυτή σε εκείνον, δεν ξέρει πώς να τη διαχειριστεί, αλλά το πιο σημαντικό απ' όλα είναι ότι η αγάπη για τον εαυτό του είναι τέτοια που δεν του επιτρέπει καν να δει το πόσα έχει κερδίσει από τη σχέση του μαζί της. Έχει μάθει ότι αυτός δίνει τις εντολές και ότι πρέπει να τον υπακούν. Και συνήθως μαθαίνει ή τουλάχιστον προσπαθεί να διορθώσει τα λάθη του, αλλά είναι τόσο βαριά μέσα του φυτεμένος ο ρόλος που τον έχει διδάξει η κοινωνία που τελικά χάνει όχι μονάχα την αγαπημένη του, αλλά και όλη του την περιουσία. Είναι άξιο αναφοράς ότι δεν παρουσιάστηκε μια αλάνθαστη και τέλεια Colette, αλλά έδειξε το πώς βοήθησε κι ο Willy στην αρχική της επιτυχία σε μια εποχή που οι γυναίκες συγγραφείς δεν πουλούσαν.





    Πηγή: IGN Greece

    Γράψτε το σχόλιο σας...
    loading the player...
    14/12/2018 • 07:54
    12/12/2018 • 11:51